WF z AWF – Aktywny…


Nasza szkoła uczestniczy w ogólnopolskim projekcie WFzAWF
„Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości”

Miło nam poinformować, że nasza szkoła została zakwalifikowana do udziału w ogólnopolskim projekcie WFzAWF „Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości”, dofinansowanym ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Umowa nr MNiSW/2025/DAP/103 z dnia 04.03.2025r.). W latach 2025–2027 będziemy współrealizować Zadanie 7 (Z7) projektu, zatytułowane „Inkluzyjne wychowanie fizyczne w ogólnodostępnych szkołach podstawowych”. Prace prowadzone są we współpracy z uczelniami: AWF Warszawa, AWFiS Gdańsk, AWF Katowice, AWF Poznań i AWF Wrocław.

Głównym celem Zadania 7 jest:

  • ocena uczestnictwa uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w zajęciach WF i aktywnościach szkolnych,
  • identyfikacja ich potrzeb w zakresie aktywności fizycznej,
  • poznanie opinii nauczycieli wychowania fizycznego, edukacji wczesnoszkolnej (EWS) oraz rodziców dotyczących włączenia uczniów z SPE do zajęć WF.

Działania realizowane w naszej szkole

W ramach współpracy w szkole przeprowadzone zostaną m.in.:

  • badania oceniające poziom włączenia ucznia z SPE w zajęcia WF,
  • interwencja „Ruszaj głową i nogami”,
  • badania poziomu alfabetyzacji ruchowej uczniów z SPE.

Realizacja tych działań pozwoli na rozwój nowych narzędzi diagnostycznych oraz metod pracy z uczniami wymagającymi wsparcia. Koordynatorką działań projektowych w naszej szkole jest      mgr Marta Łapawiec.

Bezpieczeństwo i etyka

Zadanie 7 uzyskało pozytywną opinię Senackiej Komisji Etyki Badań Naukowych AWF Warszawa (SKE). Wszystkie dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie do celów naukowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO. Informacje dotyczące uczniów, rodziców i nauczycieli pozostaną całkowicie poufne.

Dlaczego to ważne?

Udział naszej placówki to realny wkład w rozwój praktyk sprzyjających inkluzji w polskiej szkole. Projekt zapewnia dostęp do nowoczesnych narzędzi badawczych, materiałów oraz wsparcia ekspertów z wiodących ośrodków akademickich w Polsce, co może znacząco wzbogacić codzienną pracę dydaktyczną.